Goedkope kleding & dure lessen - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu Goedkope kleding & dure lessen - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu

Goedkope kleding & dure lessen

Blijf op de hoogte en volg Marlie

02 November 2014 | Canada, Kingston

Het is een tijdje geleden, maar hier weer een update van mijn leven in Canada!
Een paar weken geleden zijn we naar Boston gegaan. Het was namelijk Thanksgiving, en we hadden dus maandag vrij. Mooi een lang weekend om Boston te ontdekken. En voor mij de eerste keer in de Verenigde Staten! Het was een lange rit van ongeveer negen uur, dus we waren ’s ochtends heel vroeg vertrokken.
Op vrijdag hebben we de universiteit van Harvard gezien, en zaterdags hebben we vooral gewinkeld. Het regende namelijk, maar aangezien de kleding in Amerika veel goedkoper is als in Europa was het geen straf om de dag in de winkels door te moeten brengen. De avond hebben we met een hele groep exchange studenten al drinkend in het hostel doorgebracht. We waren namelijk met een man of 40 vanuit Kingston naar Boston afgereisd, allemaal exchangestudenten vanuit Queen’s. Dat was dus een gezellige avond!

Op zondag hadden we fietsen gehuurd, om Boston te ontdekken. En het weer was gelukkig veel beter als de dag ervoor. Ik was erg blij dat ik weer kon fietsen, na zes weken geen normale fiets aangeraakt te hebben. Dat is waarschijnlijk de langste periode tot nu toe dat ik het zonder mijn fiets heb moeten stellen!
Maandag zijn we op de terug weg nog langs een outlet gereden, waar we goedkoop kleding hebben gescoord. Converse voor 35 euro en Levi’s jeans voor 30 euro, zeker niet slecht. We hadden alleen maar anderhalf uur voordat we weer verder moesten op weg naar huis, dus we moesten rennen om de hele outlet te kunnen zien.

Een week later was het homecoming en dat betekent feest. Tijdens homecoming komen oud studenten terug naar Queen’s, er waren zelfs mensen die in 1969 al waren afgestudeerd. Maar voor de huidige studenten aan Queen’s was het gewoon een goede reden voor weer een feestje. ’s Ochtends waren we naar een American Football wedstrijd gegaan, waar we kennis hebben gemaakt met de cheers van Queen’s. ’s Avonds gingen we de straat op voor de feestjes, en toen bleek dat bier op straat hier niet echt getolereerd word. Ik liep namelijk met een open biertje rond, maar daar was de politie niet van gediend. Rondlopen met een open biertje is niet toegestaan, dus kreeg ik een boete. Vertellen dat ik een exchangestudent ben en thuis wel op straat mag drinken, hielp helaas ook niet. Daar ging het geld dat ik een week eerder in Boston nog had bespaard met de goedkope kleding. Het biertje dat nog dicht was mocht ik echter wel houden, om de pijn weg te drinken. Echter kon de boete de pret niet drukken, en was het een geslaagde avond.

Vorig weekend heb ik gekampeerd in het Algonquin park, een nationaal park ongeveer vier uur rijden van Kingston vandaan. De trip was georganiseerd vanuit de outdoors club, een club verbonden aan de uni. We gingen lopen in de bossen, en ’s nachts sliepen we in tentjes. Het was wel even back to basic. Er was namelijk geen douche of wastafel, er was zelfs niet eens een normale wc. De wc bestond namelijk uit een houten doos met een klep. Dat is toch wel even iets anders dan in de zomervakantie kamperen op een camping in Italië. Maar ondanks dat was het echt een supermooi weekend. Ik heb het Canada gezien wat je verwacht als je aan Canada denkt. Grote meren en heel veel bomen. En ik heb de Canadese kou ook ervaren. Het was zo koud dat ik mijn winterjas ’s nachts mooi had aangehouden in mijn slaapzak. Maar de sterrenhemel maakte alles goed. Omdat je middenin de bossen zit heb je geen last van ander licht, en de sterren zijn dus heel goed te zien.

Dit weekend is het halloween; carnaval maar dan in de herfst. Moet goedkomen dus. En dat betekent ook dat het al november is. Bijna jarig! [kaartjes zijn welkom haha ;)] De uitnodiging voor onze houseparty hier is de deur al uit.
En november betekent ook dat het einde van mijn exchange in zicht komt. Maar eerst nog even heel goed genieten hier, want het is veel te leuk om al naar huis te gaan! En ik heb ook nog geen sneeuw gezien, dus ik moet sowieso nog even blijven.

Liefs,

Marlie

  • 02 November 2014 - 13:04

    Giel Van Engelen:

    Hoi Marlie, super wat je daar allemaal meemaakt.
    En die wintersneeuw... da's 'n kwestie van geduld hebben; jullie temperatuur daalt overdag al naar 't vriespunt, zie ik hier op internet.
    De uitnodigingen voor de 11 - 11 houseparty zijn de deur uit, schrijf je. Hier (nog) niet ontvangen, 'zitten de vliegtickets er wel bij, toch ?

  • 03 November 2014 - 20:34

    Karin Domhof:

    Hoi Marlie,
    Het blijft leuk om je ervaringen te lezen, wat zul jij af moeten kicken van alle uitstapjes als je weer in Nederland bent! Gelukkig heb je nog even en heb je ook nog jullie house-party in zicht.
    Veel groetjes van ons allen, Indy, Max, Henri en Karin

  • 03 November 2014 - 22:26

    Jacqueline:

    Hi Marlie,
    Zo te lezen bevalt het je allemaal heel goed daar , genieten maar van al dat moois en spannende uitstapjes.
    Op naar je verjaardag , maak er n gezellig feestje van , groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlie

Jaaa vier maanden studeren in Canada! Eindelijk is het dan zover! Ben je benieuwd naar wat ik allemaal meemaak hier? Houd dan mijn blog in de gaten! Ik zal proberen om regelmatig een nieuwe update te posten

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4673

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 27 December 2014

Canada

Landen bezocht: