Halloween, houseparty's en heel veel groepmeetings - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu Halloween, houseparty's en heel veel groepmeetings - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu

Halloween, houseparty's en heel veel groepmeetings

Blijf op de hoogte en volg Marlie

20 November 2014 | Canada, Kingston

Halloween was supermooi, het is gewoon een milde versie van carnaval. Het is drie dagen feest, maar je begint pas ’s avonds met drinken. Verder is het gewoon verkleed op stap gaan, want de muziek was precies hetzelfde als alle andere weekenden. Maar het was wel erg gezellig.

Samen met nog twee andere huisgenoten was ik in dezelfde week jarig, en dus was het een paar weken geleden tijd voor onze eerste echte houseparty. We hadden in totaal ongeveer 170 man uitgenodigd, en werden dan ook een beetje huiverig toen we op Facebook zagen dat 125 mensen hadden gezegd dat ze zouden komen. Ons huis kan dan wel groot zijn, zo groot is het nou ook weer niet. Gelukkig bleek op de avond zelf dat er geen 125 man waren, maar het waren toch zeker wel 80 mensen. Het was echt supergezellig, en gelukkig geen klagende buren of politie op de stoep. Dat was zeker een geslaagd feestje.

Het weekend na onze houseparty ben zijn we naar Ottawa gegaan. En daar sneeuwde het! Mijn eerste sneeuw in Canada! Het bleef nog niet liggen, maar het was wel mooi om te zien. We bleven maar 1 nachtje in Ottawa, en dat was meer dan genoeg. Het mag dan wel de hoofdstad van Canada zijn, zo heel veel valt er niet te halen.

Ook ben ik nu tiener af[bedankt voor alle kaartjes!]. Op mijn verjaardag hebben we eerst met een groep bij ons thuis ingedronken, waarna we naar Sander van Doorn zijn geweest. Dat is een Nederlandse DJ die in Kingston kwam draaien. Nederlands feestje op mijn verjaardag, kan geen toeval zijn. Het was erg leuk, een supermooie avond.

Voor wie denkt dat ik alleen maar rondreis en aan het feesten ben hier in Canada, dat is niet helemaal waar. De laatste weken zijn namelijk best druk met werk voor school, en ik heb bijna elke dag een groepsmeeting, zelfs in het weekend!! Op zondag naar de uni, dat zou ik in Tilburg echt nooit doen! De werkdruk is hier hoger, en ik heb meer presentaties en projecten dan thuis, vooral in deze laatste weken. Voor de presentaties trekt iedereen z’n blazer en blouseje uit de kast, je moet hier namelijk je nette kleren aan als je presenteert. Maar ik haal hier met veel minder moeite betere punten dan in Tilburg. Dat is gunstig, het blijft toch exchange. Misschien moet ik dus nog maar een half jaartje terug gaan naar Canada, mocht ooit blijken dat ik mijn studie in Tilburg niet ga halen.

Afgelopen zondag ben ik een dag naar het Frontenac Provinical Park geweest. Dat is een groot natuurpark, ongeveer een uur rijden vanaf Kingston. Toen ik op zondagochtend uit mijn raam keek, was de hele wereld bedekt met een wit laagje. Sneeuw! Dat maakte het wandelen in de bossen nog mooier. De afgelopen paar dagen heeft het elke dag gesneeuwd, en het is hier dan ook goed koud aan het worden. Op sommige dagen geeft het weerbericht aan dat het -1 is, maar dat het voelt als -10! Komt het toch nog goed met die Canadese winter.

Nog vijf dagen naar de uni, en dan zit mijn tijd op Queen’s er alweer op! Ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij is gegaan. Maar gelukkig heb ik nog een paar mooie weken in het vooruitzicht. Nadat de uni is afgelopen ga ik namelijk nog naar Québec City, Chicago en New York City. Nog even wat van de wereld zien voordat ik terug naar Nederland vlieg! En ik moet ook nog even langs de Walmart, een grotere koffer aanschaffen, anders krijg ik al mijn aankopen namelijk niet mee terug naar huis.

Liefs,

Marlie

PS. voor een leuk filmpje van het wandelen in de bossen;
https://www.youtube.com/watch?v=yv78BVwMPpc


  • 20 November 2014 - 21:38

    Giel Van Engelen:

    Hoi Marlie, mooi verslag, leuk om te lezen dat je cijfers op de uni zó goed zijn!
    Grote klasse ( ondanks of dankzij al dat fuifen & feesten, ha ha ).
    En 'nog 'n half jaar Canada' .... dat kun je ons niet aandoen. Geniet straks lekker van je trip naar de USA en dan: Home, Sweet Home, hé. Super groet en CU in Veldhoven, xG.

  • 20 November 2014 - 23:36

    Marjo:

    Hoi meisje
    Je hebt er weer een erg leuk verhaal van gemaakt, nu nog de laatste loodje op de uni, en nog even goed en volop genieten. Liefs marjo






  • 21 November 2014 - 08:08

    Karin Domhof:

    Hoi Marlie,
    Je blijft ons weer verrassen met je verhalen, steeds weer leuke verhalen over de dingen die je daar doet en die zijn niet kinderachtig! Succes met de laatste opdrachten op de uni, geniet van de winter/kerstsfeer en kom weer met een goed volbeladen koffer terug!!
    Groetjes van ons allen, Karin

  • 23 November 2014 - 18:57

    Jacqueline:

    Hi Marlie,
    Mooi verhaal , goede studieresultaten , heb je knap gedaan ! Nu de laatste weken nog meer op avontuur , geniet ervan en n fijne tijd toegewenst, ....tot ziens in Holland , groetjesss Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlie

Jaaa vier maanden studeren in Canada! Eindelijk is het dan zover! Ben je benieuwd naar wat ik allemaal meemaak hier? Houd dan mijn blog in de gaten! Ik zal proberen om regelmatig een nieuwe update te posten

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4672

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 27 December 2014

Canada

Landen bezocht: