Laatste weekjes in Canada! - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu Laatste weekjes in Canada! - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes in Canada!

Blijf op de hoogte en volg Marlie

12 December 2014 | Canada, Kingston

Mijn tijd op Queen’s zit er alweer op! De laatste presentaties zijn achter de rug en alle projecten zijn ingeleverd. Ik heb gelukkig geen eindtentamens, dus dat betekent dat ik nu mooi een paar weken vakantie heb!

Het eerste weekend van december hebben we de trein gepakt naar Québec City. Dat bleekt echter lastiger dan gedacht, de trein had namelijk drie uur vertraging. Gelukkig kwam uiteindelijk alles goed en kwamen we op tijd aan in het hostel.
Québec City ligt noordoostelijk ten opzichte van Kingston, en dat was ook wel te merken aan het weer. Op dinsdag was het -16, en het voelde aan als -20. Niet echt ideaal weer voor een stedentrip. We gingen dan ook van winkel naar café, want het was veel te koud om lang buiten te blijven. Gelukkig is Québec City niet heel groot, en hebben we uiteindelijk alles gezien wat we wilden zien.
Toen we woensdags Québec City verlieten was de stad bedekt in een laagje sneeuw. Ook Ottawa, waar we nog een dagje heen zijn geweest, was bedekt met een laagje sneeuw. Het is nu toch echter winter in Canada.

Na een paar dagen terug in Kingston te zijn geweest vertrokken we alweer voor de volgende reis, Chicago! De busrit duurde vijftien uur, maar het was het waard. Chicago is een grote, drukke stad met veel wolkenkrabbers en lijkt in niets op Québec City, een kleine stad met een historische centrum. We hebben een paar dagen in Chicago doorgebracht en veel van de stad gezien.
Op de terugweg hadden we nog een paar uur vertraging, er was namelijk erg veel sneeuw gevallen in een korte tijd. De snelwegen lagen vol met sneeuw. Er ligt nu ongeveer 20 centimeter sneeuw hier in Kingston.

Eenmaal terug in Kingston was het tijd om mijn koffers weer in te pakken. Dit keer moet echter alles mee, het einde van mijn exchange is namelijk in zicht. Ik pak op 13 december de bus naar New York, waar ik na een rit van ongeveer 14 uur zal aankomen. De bucketlist voor New York ligt al klaar, ik heb namelijk maar twee dagen in New York. Daarna vlieg ik alweer terug naar Nederland! Dit is dan ook mijn laatste verslag vanuit Canada. Alles wat ik in New York zal meemaken ga ik weer gewoon in real life vertellen!

Tot snel!

Liefs,

Marlie

  • 13 December 2014 - 13:03

    Giel Van Engelen:

    Goeie reis naar New York Marlie, to the city that never sleeps....
    Wij gaan alvast the yellow ribbons in the old oak (noten-) tree ophangen om je thuiskomst te vieren !! Geniet van je bijzondere laatste reis-etappe

  • 14 December 2014 - 13:37

    Jacqueline:

    Hi Marlie,

    Goede reis terug !
    Proficiat met je pap vandaag, ik ga zo nog op de koffie...
    Groet Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlie

Jaaa vier maanden studeren in Canada! Eindelijk is het dan zover! Ben je benieuwd naar wat ik allemaal meemaak hier? Houd dan mijn blog in de gaten! Ik zal proberen om regelmatig een nieuwe update te posten

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1059
Totaal aantal bezoekers 4668

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 27 December 2014

Canada

Landen bezocht: