4 dagen uni, 3 dagen vakantie! - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu 4 dagen uni, 3 dagen vakantie! - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu

4 dagen uni, 3 dagen vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Marlie

08 Oktober 2014 | Canada, Kingston

Zo ziet mijn leven er op dit moment uit, 4 dagen les en 3 dagen weekend. Ieder weekend gaan we naar een andere stad, dus ieder weekend voelt opnieuw als een minivakantie. Ik kan wel wennen aan dit leventje!

Een paar weken geleden ben ik naar de Niagara Falls geweest. We hebben een auto gehuurd, en zijn naar de watervallen gereden. Het was ruim vier uur rijden heen en vier uur terug, dus dat was wel lang aangezien we in 1 dag op en neer gingen. De watervallen zelf waren erg indrukwekkend. Vooral als je dichtbij de watervallen staat, en ziet met hoeveel geweld dat water naar beneden stroom. Rondom de watervallen is het helaas erg toeristisch, het lijkt Las Vegas wel. Er zijn hotels, casino’s, winkels en restaurants. Er was zelfs een hardrock café! En er zijn ook heel veel toeristen. Het enige natuurlijke zijn de watervallen zelf. Maar het was leuk om de Niagara Falls te zien.

Een weekend later ben ik voor het eerst naar Toronto gegaan. Op zaterdag hebben we vooral het Eaton Centre gezien. Dit is een heel groot winkelcentrum met veel verschillende winkels. We zijn alle winkels ingegaan die er wel leuk uitzagen, en dat waren er nogal wat.
Op zondag zijn we naar een baseball wedstrijd geweest. Het stadion was supergroot, het was niet uitverkocht, maar er passen wel 80.000 mensen in. De wedstrijd zelf was niet heel spectaculair. Het was leuk om een keer naar een baseball wedstrijd te gaan, maar er zit totaal geen actie in het spel. Het is voor de Canadezen dan ook meer een familieding. Met het hele gezin op zondagmiddag naar een baseballwedstrijd, en ondertussen hotdogs en popcorn eten.

Een week later was ik weer terug in Toronto, nu voor een ijshockeywedstrijd. Dit was echt superleuk om te zien! Ook dit was een groot stadion, maar gelukkig konden we alles goed zien. Het was een preseason game van twee teams uit de NHL, de hoogste ijshockeyleague in Canada en Amerika. Er zat veel actie in het spel en het was supermooi om te zien hoe goed deze spelers waren. Ik was namelijk ook al naar een ijshockeywedstrijd in Kingston zelf geweest, maar het niveauverschil tussen de twee wedstrijden was duidelijk zichtbaar.
’s Avonds waren we naar een bar geweest waar ze wel 50 verschillende biersoorten op de tap hadden. Ze hadden zelfs La Trappe en Leffe Blond! Eindelijk weer een normaal biertje. Canadees bier smaakt namelijk lang niet zo goed als het bier dat ze in Nederland verkopen.

Nog een paar andere weetjes en feitjes die na vijf weken Canada wel zijn opgevallen;
- Canadezen zeggen altijd sorry. Als ze tegen je aan lopen, als ze bijna tegen je aan lopen, of als ze niet eens in de buurt komen.
- Een houseparty is hier pas geslaagd als de politie komt. Dit betekent namelijk dat er zoveel mensen aanwezig zijn dat het niet in het huis past, en de voortuin dus ook vol staat met mensen. Echter mag je hier niet drinken in het openbaar, en klaagt de buurt nogal snel over geluidsoverlast, dus dan komt de politie. Meestal is het feestje dan over, of moet iedereen met drank naar binnen, en dan is het probleem weer opgelost.
Bij mij in huis hebben we drie verjaardagen in 1 week tijd, mijn verjaardag en die van twee huisgenoten. Dat gaat dus een mooie houseparty worden begin november!
- Canadezen staan ook graag in de rij. Als je hier op stap gaat sta je standaard in de rij, minimaal een kwartier [tenzij je heel vroeg gaat]. Verder zijn de rijen in de supermarkt rond etenstijd ook echt enorm. Canadezen staan zelfs in de rij voor de bus.
- Als Canadezen een barbecue organiseren, betekent dat hamburgers, hotdogs en chips. Ja gewone Lays chips! Geen salade, vis, stokbrood of saté. Geen wonder dat overgewicht hier een groot probleem is.
- Hoewel Kingston veel minder inwoners heeft dan Eindhoven of Tilburg, hebben ze hier enorm veel winkels. Ze hebben vooral heel veel verschillende supermarkten, en ze verkopen er alles. Kleding, kookspullen, speelgoed, noem maar op. Wij zijn ook al twee keer naar de Walmart geweest, en moeten elkaar dan bellen omdat we elkaar kwijtraken. De winkels hier zijn namelijk veel groter dan in Nederland.

Aankomend weekend gaan we naar Boston, voor mij de eerste keer in de States! Ik heb er zin in!

Have a good one!

Liefs,

Marlie

• 08 Oktober 2014 - 08:01

Karin Domhof:

Hey Marlie,
    Wow wat een mooie dingen maak jij daar mee! Ik laat dit laatste verslag maar niet aan Max en Indy lezen want dan zitten die ook zo een keer in Canada:) 4 dagen uni en dan een mini-vakantie klinkt ook niet onaardig. Leuk dat je ons ook de eigenaardigheden van de canadezen laat lezen. Op 1 ding ben ik echt niet jaloers en dat is het wachten in rijen, daar ben ik namelijk niet zo heel erg goed in!
    Geniet van je minitrip naar Boston en dan horen we wel weer verder!
    Groetjes van Indy, Max, Henri en Karin

• 08 Oktober 2014 - 09:52

Marjo :

Ha die Marlie

Je hebt er weer een jaloersmakend verslag van gemaakt, leuke verhalen , belevenissen ,en feitjes.
    en wij hier maar "ploeteren" . Maar niet echt hoor het is je van harte gegund.
    Geniet nog volop.
    Veel lieve groetjes van de dreef.

• 09 Oktober 2014 - 15:38

Sanne:

heee Marlie!

Echt weer superleuk om te lezen, ik word helemaal jaloers. Ook echt geniaal hoe je die feitjes opschrijft hahaha ´canadezen zeggen altijd sorry, ook als ze niet eens in de buurt komen´hahaha baas.
    Heeeeel veel plezier in Boston!

xxxxxxxxxxx

• 19 Oktober 2014 - 12:22

Anais:

Hee Marlie!,

Ik lees deze blog een beetje laat maar wauw wat een leventje heb je nu! Ik mis je wel bij de activiteiten hoor haha!

Xx Anaïs