eerste indruk - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marlie Engelen - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Marlie

04 September 2014 | Canada, Kingston

Hierbij een eerste update vanuit Kingston, Canada!

Ik ben nu een aantal dagen in Canada en tot nu toe bevalt het erg goed. Het is geen hele grote stad, maar dat is eigenlijk helemaal niet erg. In de supermarkt en op straat kom je namelijk gewoon bekende tegen. Verder is het hier ook echt nog supermooi weer, namelijk zo rond de 25 graden.

Toen ik in Kingston aankwam ben ik meteen naar mijn kamer gegaan. Het huis heeft een erg grote huiskamer en keuken, dus dat is superchill. Mijn kamer is klein, maar bevat alles wat ik nodig heb. En mijn huisgenoten zijn gelukkig erg gezellig! Het huis bevindt zich op ongeveer 5 minuten lopen van Princess street, de hoofdstraat hier in Kingston. Aan deze straat vind je allerlei barretjes, restaurantjes en winkels. De campus is ongeveer 15 minuten lopen vanaf het huis en veel groter dan in Tilburg! Er zijn echt superveel gebouwen. In zo ongeveer elk gebouw is er wel een foodcorner te vinden, of twee of drie. Verder is er ook een sportschool op de campus. Deze is echt extreem groot. Je kunt er zwemmen, er is een basketbalveld zoals je dat ziet in alle Amerikaanse films, en er zijn meerdere verdiepingen met cardio en fitness apparaten.

Rondom de campus vind je een wijk waar voornamelijk studenten wonen, dit is de student ghetto. De huizen hier zijn ook echt typisch Amerikaans. Dat is dan ook een van de dingen die mij opvalt hier. Het lijkt af en toe net of je in een Amerikaanse film rondloopt, zo zien de straten er hier uit. Verder zijn de porties in de supermarkt ook veel groter dan in Nederland. Je kunt hier namelijk geen pot pastasaus voor twee personen kopen. En op bijna elke straathoek zit een Starbucks, of een Tim Horton’s, de Canadese versie van Starbucks.

Op mijn tweede avond hier had ik een houseparty in de Student ghetto, dit deed me denken aan de film project X. Het feest was in een huis met een veranda ervoor, zoals de meeste huizen hier hebben. Het was zo druk dat er allerlei mensen op de stoep en in de voortuin stonden. En binnen werd er natuurlijk beerpong gespeeld met de beroemde red cups. Het feestje liep gelukkig goed af en niet zoals in de film haha.

Op een barbecue waar ik een paar dagen later was waren de red cups natuurlijk weer aanwezig. Deze barbecue was een kegger party. Bij deze feestjes wordt het bier direct uit een keg [fust] geserveerd. Ook dit is een typisch Amerikaans/Canadees fenomeen en zal je in Nederland niet snel terugzien. Het bier is hier helaas wel veel duurder dan in Nederland. Voor 6 halve liter blikken bier betaal je namelijk 10 euro.

De eerste trip naar Toronto is al geboekt voor over een paar weken! In de volgende update kun je meer lezen over mijn belevenissen hier in Canada!

Liefs vanuit Kingston,

Marlie

  • 04 September 2014 - 21:39

    Marjo Domhof:

    Hoi lieve Marlie

    Leuk verhaaltje ,zelf ik lees nog dingen die ik niet via de Skype heb gehoord .
    Ben benieuwd naar het vervolg, verhalen van de intro en de activiteiten daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

    Gr. marjo

  • 04 September 2014 - 21:51

    Karin Domhof:

    Hoi Marlie,
    Wat fijn om te lezen hoe het met je gaat en volgens mij vermaak jij je wel. Genoeg te doen in ieder geval naast het studeren(wat is dat). Geniet er van en houdt ons op de hoogte van je belevenissen.
    Groeten uit Enschede

  • 07 September 2014 - 22:07

    Giel Van Engelen:

    Hoi Marlie,
    Leuk om te lezen, je hebt al een mooie indruk van de omgeving gekregen !
    Op bijna elke straathoek een verleiding om fast food te kopen.... gelukkig is de sportschool op de campus giga groot lees ik en vliegen de extra pondjes er vast weer snel af ( en het helpt ook 'n beetje dat 't bier daar best prijzig is, toch ?

  • 12 September 2014 - 10:37

    Jacqueline:

    Hoi Marlie,
    Hele fijne tijd in Kingston, leuk om te lezen ! Zal wel n hele mooie omgeving, land zijn.

    Genieten maar en vergeet niet te studeren....Veel groeten uit het mooie Holland.
    Ook hier is het lekker zonnig, Jacqueline

  • 12 September 2014 - 21:01

    Anja En Riet:

    Hoi Marlie,

    Hartstikke leuk om jouw verhaal te lezen van je belevenissen in Kingston.
    Fijn dat je ingeloot bent en we hopen dat je veel kan genieten van je studie en je vrije tijd daar in Canada.
    Ga er lekker op uit in je vrije tijd en van jouw verhalen kunnen wij dan ook weer meegenieten.
    Groetjes van Anja en Riet

  • 17 September 2014 - 19:37

    Karin Domhof:

    Hoi Marlie,
    Gaat het nog goed daar in Kingston? Leuk om de foto's te zien! We blijven je vanuit Enschede volgen en zijn benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes Indy, Max, Henri en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlie

Jaaa vier maanden studeren in Canada! Eindelijk is het dan zover! Ben je benieuwd naar wat ik allemaal meemaak hier? Houd dan mijn blog in de gaten! Ik zal proberen om regelmatig een nieuwe update te posten

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 4667

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 27 December 2014

Canada

Landen bezocht: